Discipelschapcursus ‘Leren leven van genade’

De Discipelschapcursus ‘Leren leven van genade’ is een groeicursus waarin we inzetten op de persoonlijke relatie die elk mens met God mag opbouwen. God is liefde en Hij verlangt er naar om Zijn liefde te delen met alle mensen, ook met jou! En geloven heeft alles te maken met relatie, een persoonlijke relatie met God. Dit is dan ook het belangrijkste doel van deze cursus. Om deel te kunnen nemen aan de cursus maakt het niet uit of je aan het begin staat van een persoonlijke relatie met God of dat je al een tijdje met God onderweg bent. Het belangrijkste is dat je het verlangen hebt te groeien in een relatie met God. In de cursus willen we je daarbij gaan helpen.

Discipel van Jezus
Onder een ‘discipel van Jezus’ verstaan we iemand die het verlangen heeft om van Jezus te leren en bereid is om in gehoorzaamheid aan Hem te leven. Dat was in de tijd van de Bijbel al zo, maar dat is in deze tijd niet anders. Ook vandaag roept Jezus ons op om aan Zijn voeten te komen zitten en van Hem te leren. En iedereen is welkom aan de voeten van Jezus!

Leren leven van genade
Jezus heeft genade in deze wereld gebracht. Genade betekent dat je iets krijgt dat je niet hebt verdiend. Als jij gelooft dat Jezus voor jouw zonden is gestorven aan het kruis, ontvang je volledige  vergeving en spreekt God je helemaal vrij van alle schuld. Dat is pure genade! Daarnaast is genade ook een kracht van God die ons in staat stelt om te leren leven in de vrijheid die God voor ons bedoeld heeft en te leven in Zijn Koninkrijk. In de cursus willen we van Jezus leren wat genade is en hoe wij mogen leren leven van genade! Een ongelooflijk geschenk!

­
­
­

‘Want de wet is door Mozes gegeven, de genade en de waarheid zijn er door Jezus Christus gekomen.’

Johannes 1:17 HSV

­
­

Goed nieuws
Tijdens de cursus staat het Evangelie van Jezus Christus centraal. We zullen uitgebreid stilstaan bij wat het sterven van Jezus voor ons betekent, maar ook wat Zijn opstanding en leven voor ons persoonlijk betekenen. ‘Evangelie’ betekent ‘goed nieuws’ en je mag ontdekken waarom de boodschap van het sterven en leven van Jezus goed nieuws is voor jou en voor iedereen die het  horen wil. Als je de werkelijke boodschap van het kruis gaat begrijpen, zal dat je hart veranderen!

Identiteit
Door God te leren kennen zoals Hij werkelijk is, zul je ook jezelf leren kennen. Een belangrijk onderwerp in de cursus is dan ook onze identiteit in Christus. In de cursus mag je ontdekken dat niet wat jij voelt, denkt of doet jouw identiteit bepaalt, maar wat Jezus voor jou heeft gedaan! In de cursus mag je ontdekken wat het betekent om als kind van God te leven in Zijn gezin.

Uitnodiging
Verlang jij naar meer van God in je leven? Zou je ook graag willen leren hoe je in relatie met God kunt leven of verlang je naar een verdieping in je relatie met God? Kijk hieronder voor meer praktische informatie over de cursus en/of meld je hieronder aan via de knop ‘contact’. 

WILT U CONTACT MET ONS OPNEMEN?

Wilt u zich aanmelden voor de cursus of heeft u een vraag? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Praktische informatie

De totale cursus bestaat uit 15 lessen, die tweewekelijks gegeven worden. De cursus start begin oktober 2017 en wordt aangeboden op dinsdagmorgen, dinsdagavond en woensdagavond. Het is mogelijk om tijdens de cursus van groep te wisselen indien nodig.

Tijdens de cursus werken we met de cursusmap ‘Leren leven van genade’. Elke les wordt ongeveer op dezelfde manier opgebouwd: We beginnen met een korte opening en zingen een aantal liederen. Daarna volgen onderwijs en groepsgesprekken (groepjes van maximaal 4 personen) elkaar af. De les wordt dan weer afgesloten met een lied en met gebed.

Omdat de nadruk ligt op groei in een persoonlijke relatie met God zal aan het einde van elke les ook ‘thuiswerk’ meegegeven worden. Dit thuiswerk bestaat meestal uit lees- en praktijkopdrachten die jou helpen groeien in relatie met God. De opdrachten voor thuis zullen samen met een samenvattend lesverslag terug te vinden zijn op de website. Elke cursist ontvangt daarvoor een inlogcode.

De onderwerpen die in de cursus aan bod zullen komen zijn de volgende:

1. Disicipelschapcursus ‘Leren leven van genade’
2. De liefde van God de Vader
3. De genade van Jezus Christus
4. De gemeenschap met de Heilige Geest
5. De zondeval
6. Gods herstelplan
7. Het wonder van vergeving
8. Het wonder van verlossing en reiniging
9. Het wonder van genezing en bevrijding
10. Het wonder van verzoening
11. Het wonder van wedergeboorte
12. Identiteit in Christus
13. Autoriteit in Christus
14. Leven in Gods Koninkrijk
15. Slot en evaluatie

De Start- en informatieavond voor alle groepen is op 19 september 2017 om 19:45 uur.

Cursus dinsdagmorgen (9:15 uur – 11:15 uur)
3, 17 en 31 oktober 2017 – 14 en 28 november 2017 – 12 december 2017 – 9 en 23 januari 2018 – 6 en 20 februari 2018 – 6 en 20 maart 2018 – 3 en 17 april 2018 – 15 mei 2018

Cursus dinsdagavond (19:45 uur – 21:45 uur)
3, 17 en 31 oktober 2017 – 14 en 28 november 2017 – 12 december 2017 – 9 en 23 januari 2018 – 6 en 20 februari 2018 – 6 en 20 maart 2018 – 3 en 17 april 2018 – 15 mei 2018

Cursus woensdagavond (19:45 uur – 21:45 uur)
4 en 18 oktober 2017 – 1, 15 en 29 november 2017 – 13 december 2017 – 10 en 24 januari 2018 – 7 en 21 februari 2018 – 7 en 21 maart 2018 – 4 en 18 april 2018 – 16 mei 2018

De Dank- en slotavond voor alle groepen is op 29 mei 2018 om 19:45 uur.

De kosten voor de cursus bedragen € 30,–, dit is inclusief cursusmap. Voor de koffie en thee wordt een eigen bijdrage gevraagd van € 1,25 per kopje.

Mochten de kosten een belemmering vormen om mee te doen aan de cursus, dan zouden we het fijn vinden dat je dit aangeeft. Voor ons staat meedoen voorop! We komen je graag (gedeeltelijk) tegemoet in de kosten.

De cursus wordt gegeven in De Lantearne, Jan Binneslaan 49, 9231 CA te Surhuisterveen

Contact

Stichting Revelation
Compagnie 7
9231 BG Surhuisterveen
Telefoon: 06 222 883 72

Internet
E-mail: info@stichtingrevelation.org
Website: www.stichtingrevelation.org

Donaties
IBAN: NL04 SNSB 0947 8228 79
T.n.v. Stichting Revelation

Kamer van Koophandel
RSIN: 857447774
KvK: 68447434

Deel ons verhaal

Via onderstaand formulier kunt u uw aanmelding of vraag bij ons indienen. We komen hier binnen 5 werkdagen bij u op terug.