Ministrycursus

In steeds meer kerken en op conferenties wordt tijdens en na de diensten ministry aangeboden. Dat betekent dat gemeenteleden of bezoekers voor zich kunnen laten bidden. De letterlijke vertaling van het woord ‘ministry’ is ‘bediening’. En bij ministry dien je de ander in gebed. Elke christen kan leren om voor een ander te bidden, daar hoef je geen bijzondere roeping of gave voor te hebben. Immers in elke christen woont de Heilige Geest en Hij wil ons helpen en leiden in het gebed voor de ander. Bij ministry leer je om samen met de ander naar God te gaan en vraag je God om leiding en specifieke hulp voor de persoon die gebed vraagt.

Op de zaterdagen 2 en 16 november 2019 organiseert Stichting Revelation in samenwerking met de PKN-gemeente Surhuisterveen-Boelenslaan een ministrycursus. Tijdens de cursus wordt gebruik gemaakt van het onderwijsmateriaal van stichting New Wine Nederland. We gaan ons samen verdiepen in de Bijbelse richtlijnen m.b.t. verschillende gebedsonderwerpen, die regelmatig in de ministry naar voren komen. Daarnaast zullen we de theorie over ministry direct in de praktijk gaan brengen door met en voor elkaar te bidden.

Uitnodiging
Heb jij het verlangen om voor anderen te leren bidden of daarin vrijmoediger te worden? Of ben je er aan toe om deze cursus opnieuw te volgen en je verder te verdiepen in de ministry? Dan nodigen we je van harte uit om je aan te melden en met ons mee te doen. Hieronder lees je alle praktische informatie en kun je je aanmelden.

Praktische informatie

De ministrycursus wordt georganiseerd op twee zaterdagen in november: 2 en 16 november 2019. We starten om 9.30 uur en eindigen om 16:00 uur. Op beide dagen zullen we ons eerst richten op God door samen te bidden en te zingen. Verder bestaat elk dagdeel uit één of twee blokjes onderwijs en een praktijkgedeelte, waarin we in kleine groepjes met en voor elkaar gaan bidden.

Het onderwijs zal verzorgd worden door: ds. Jeannette van der Veen, Bert Marinus, Anne-Willem Hoekstra en Babs Santema.

De ministrycursus bestaat uit de volgende onderwerpen:

1. Een Bijbelse basis
2. De praktijk van ministry
3. Bidden om vervulling met de Heilige Geest
4. Bidden om genezing
5. Luisteren naar God
6. Ontvangen en geven van vergeving
7. Reageren op kwade machten
8. De leiding van God in ons leven
9. Zegenen

De kosten voor de ministrycursus bedragen € 20,–. Dit is inclusief het cursusboekje, koffie en thee en een heerlijke lunch.

Mochten de kosten een belemmering vormen om mee te doen, dan zouden we het fijn vinden dat je dit aangeeft. Voor ons is meedoen belangrijker dan betalen! We komen je graag (gedeeltelijk) tegemoet in de kosten.

De cursus wordt gegeven in De Bining, Gedempte Vaart 8 te Surhuisterveen. Er is voldoende ruimte om te parkeren op het Torenplein of bij de Lidl.

Contact

Via onderstaand formulier kun je je aanmelding of vraag bij ons indienen. We komen hier binnen 5 werkdagen bij je op terug. Velden met een * zijn verplicht.

• wo
    okt

Ontmoetingsavond

19.30 uurde Lantearne

Thema: God is liefde

• za
    nov

9.30 uurDe Bining
  • za
    nov

9.30 uurDe Bining

WIL JE CONTACT MET ONS OPNEMEN?

Wil je informatie, heb je een vraag of wil je graag een afspraak maken? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.